13 Haziran 2009 Cumartesi

Quest For Fire

1981 yapımı bu filmde pre-historik döneme gidiyoruz. Ateşin henüz insan tarafından yakılamadığı, orman yangını gibi doğal yollardan elde edilip (nasıl doğal olur orman yangını diyenler azıcık bir düşünsün) özel kaplarda saklandığı bir dönem bu. Neandertal kahramanlarımızın kabilesi mutlu mesut yaşarken başka bir insan türü tarafından (ki bu tür gorillere daha yakın) saldırıya uğrarlar ve kabilenin büyük bir kısmı yok olur. Kaçabilenler bir yerde buluşurlar ancak ellerinde artık ne kalacak bir yer ne de ateşleri vardır, tüm güçlerini yitirmişlerdir, yaralıları vardır. Sonra kabile içinde güçlü üç erkek çıkıp ateşi aramaya başlarlar. İşte filmin isminin geldiği yer. "Quest For Fire"

Şimdi bu filme beni hayran bırakan noktalara kısaca değineyim; Öncelikle görsellik inanılmaz dönem muazzam yansıtılmış, tipler, kıyafetler, konuşmalar... (filmde hiç konuşma yok yani anlayabileceğimiz dilden yok kendi aralarında seslerle anlaşıyorlar) Hikaye boyunca çeşitli insan kabileleri ile karşılaşıyorsunuz, kabile derken insan çeşitliliğinden bahsediyorum homo-sapien, homo-erectus, neanderthal vs gibi. (bunlar isimlerini bildiklerim filmde bunlar var demiyorum) Film ne kadar bilimsel bilemiyorum henüz araştıracak vaktim olmadı ancak geçenlerde izlediğim BBC yapımı "Walking with Caveman" ve Cem Yılmaz yapımı AROG izlemiş olarak gayet ikna edici buldum.

Kelimenin özü ben izledim çok beğendim günlerce etrafımdaki insanlara anlattım durdum, sizde izleyin. Bana inanmıyorsanız iron maiden'a inanın adamlar filmden coşup şarkı yapmış.

IMDB Şöyle demiş bu film için:
User Rating: 7.4/10 5,143 votes
Director: Jean-Jacques Annaud
Writers: Gérard Brach (screenplay) J.H. Rosny Sr. (novel)
Release Date: 12 February 1982 (USA)
Genre: Adventure | Drama
Tagline: A Science Fantasy Adventure.
Plot: This story takes place in prehistoric time when three prehistoric tribesmen search for a new fire source.
Plot Keywords: Prehistoric | Fire | Tribe | Mammoth | Trio
Awards: Won Oscar. Another 10 wins & 7 nominations

imdb.com bağlantısı

1 Yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...