9 Ekim 2010 Cumartesi

Kısa Kısa: Barselona

Katalonya Bayrağı

Barselona kısmını çok kısa geçeceğim, zaten turistik onlarca yazı vardır nette, yazmaya da çok hevesli değilim.
  • Barselona yaşanır diyebileceğim en iyi büyük şehir şimdiye kadar gördüklerim arasında, neden derseniz bilmiyorum, belki insanlar çok rahat olduğundan belki de insanları tip ve yaşam tarzı olarak kendime yakın hissettiğimden :p Nedenini gerçekten bilmiyorum ama şu 1 ayın sonunda kendimce en yaşanabilir bulduğum "büyük şehir" Barselona oldu.
  • Bir önceki yazıda bahsettiğim alman arkadaşlar 3 gün boyunca aramadılar, bende şehirde 30dan fazla squad olunca onları aramaktan vazgeçtim.
  • Deniz sezonunun kapalı olduğunu düşünürsek bu sene ilk ve tek deniz maceram Barselona plajlarında oldu. Deniz kabuğu bile topladım plajdan. Hanımlarda pek güzeldi ayrıca.
  • Plaj demişken plajda göçmenlerden oluşan birde işportacı ordusu var. Genelde bira olmak üzere hertürlü meşrubat satılıyor. Siz istiyorsunuz 2dk içinde soğuk meşrubat elinizde. Asıl ilginç olanı çekik gözlü bir hanımefendi insanların arasında dolaşarak masaj hizmeti satmaya çalışıyordu. Talep var ki arz ediyor.
  • Çin restoranları burada da baya yaygın ama Türkler kadar değil tabi. :) K.O. Kebab Wins!
  • Avrupa klasik tarihi binalardan bıktırsa bile Sagrada Familia bambaşkaymış. Kitap gibi yapı geç karşısına sağdan sola saatlerce oku. Gaudi sen kralmışsın, Park Güell'i de es geçmemek lazım.
  • Barselona bilindiği gibi Katalonyanın merkezi ve katalanlar bağımsızlık istiyorlar. Bununla ilgili bir çok yerde sokak yazıları, resimleri vs mevcut. Ayrıca evlerin çoğunda katalonya bayrağı asılı. Barselona eski başkanıda şu an bağımsızlık için çalışan bir siyasetçi olarak TVlerde belirmekte.
  • Kaldığım evde saf katalan milliyetçisi bir kız vardı ve Barselona altyapıda futbol oynuyordu. :)
  • Belediyeye ait bisikletler burada da oldukça yaygın. Bireysel bisikletlerde yaygın tabi. Ama hırsızlara dikkat. Bisikletlerin çalıntı pazarı yaygınmış burada. Ayrıca ilginç bir bilgi belediyeye ait bisikletleri şehirde oturuyorsanız alacağınız kart ile kullanabiliyorsunuz. Çalınmasın diyede gövdeden platforma oturtarak kilitliyorsunuz. Ancak uyanık hırsızlar platforma silikon sıkıp siz kilitledim sanıp bırakınca gelip yürütüyorlarmış. Dökme demirden bisikletleri ne yapıyorlar bilemiyorum. Yurdum hırsızlarına yol göstermek gibi olucak ama, bizimkilerde bilsin çaldığınıza değmez. Binsen binemezsin, satsan üç kuruş. Yok abicim değmez.
  • Bu da yurdum işportacılarına gelsin. Burada işportacılar dortgen bohçalarını yere serip mallarıda üzerine diziyorlar, ama dörtgen bohçanın dört köşesinde ip bağlı. Polis gelince o iplerden tutup kaldırıyorlar ve hop bohça kapanıyor. Sırtlarına attıkları gibi topuk. Güzel yöntem.
  • Burada meydan çok ara sokaklara giriyoruz sonra bir bakmışız gizli saklı gibi duran bir meydandayız. İnsanlar banklara oturmuş muhabbet ediyor, kitap okuyor. Şahane yani. Özellikle "Vila de Gracia" dedikleri bölge bir başka. Hayatımın bir döneminde burada yaşamak isterdim. Kısa süre önce bu bölgede meydanlarda gençler bazı geceler sabaha kadar müzik yapıp içerlermiş ancak bölge halkı şikayet edince yerel yönetim bunu yasaklamış. Israr edenleri polis su sıkarak uzaklaştırmış. :) Etrafta yasağı destekleyen ve protesto eden afişler gördüm.
  • Merkezdeki yürüyüşlerimiz sırasında "Parque Ciutadella" diye tren istasyonun orda hayvanat bahçesinin yanında bir parka girdik. Huzur bulduk. Bu sokak sanatçıları bunları nereden öğreniyor acaba? sorumun cevabı burasıymış. Etraf labut çevirenler, poi öğrenenler, ip üstünde yürümeye çalışanlarla dolu. Ayrıca Hayatımda gördüğüm en güzel çeşmede buradaydı. (Çeşme bu yapıyı anlatmak için çok basit kaldı yahu, Aşağıda resmi var)
  • Barselona'da 1 ispanyol, 1 Katalan, 1 İtalyan,1 Alman asıllı italyan ve 1 Türk olarak fıkra gibi meksika lokantasına gitmemiz ve acı acı sakın yeme dedikleri şeylerin hiçte acı olmaması da ilginçti. Acıyı da sevmem halbuki. Meksika acı sosunu görüyor, İsot ile arttırıyorum o zaman. O şapkalı garsona da gıcık olmuştum zaten. Sen söylemesen de ben o yanımda taşıdığım 1'ltlik pet suyu masadan indirecektim dalgınlığıma gelmiş işte. Ayrıca giderken 2€'nun üstüne yatmaya çalışman da çok ucuz bir numaraydı.
  • Gece kısa bir yürüyüş diye çıkıp, haritam olmadığından kaybolmam. Metroya binmemekte ısrar edip o gece yaklaşık 25 km yol yürümemi de unutulmazlar arasına alıyorum. Ben sandım ki bu Gaudi denen abi bir iki tane eser yapmıştır. Meğer tüm şehir olmuş Gaudi, her yer birbirine benziyor.
  • O gece dolaşırken çok güzel bir evsiz kız ve yanında kocaman köpeğini görmem. Tam o anda serserinin kıza çatması ve köpeğin kızı on numara koruması yine aklımda yer edenlerden.
  • Ve tabi uyuşturucu ve çalıntı bisiklet satıcıları oldukça yaygınmış öğrendim. Yöntem aynı siz yürürken sanki yanınızdan geçip gidecek gibi yaklaşıp. Sattığı şeyi size söylüyor. Ha birde tek bira satıcıları var. Gece yürürken 1€'ya işportadan bira bulmak çok kolay.
  • Öğrendimki ispanyolun az ingilizce bileni ile ingilizce konuşmak fenaymış. Evet "Spanglish"diye bir dil yapmış adamlar. Olmamış ama yine de yapmışlar.
  • Barselona'dan otostopla çıkmak zormuş diye duydum. Kuzeye çıkmak kısmını tecrübeledim. (Bir sonraki yazıda)
  • Ekleme: Ya bunu nasıl unuturum. Şehir merkezinde bir binanın önünde arkadaşım kalabalığı ve önlerinde duran faytonu görünce "aaa dur bak evlilik olmuş birazdan çift çıkıp faytonla gezinti yapacak, çiçek ve pirinç serpecekler" dedi. İlginç geldi biraz bekledik. Sonra iki erkek çıktı, afalladım tabi bir anda, meğer Gay Evliliğiymiş. TR'den alışık olmayınca şaşırdım bir an. Barselona'da serbestmiş gay evlilik. Ve faytonlarına binip yeni hayatlarına doğru gittiler. :)
Buraya aklıma bir şey gelirse eklerim yine. Ayrıca bu güzel günleri geçirmemi sağlayan güzel ve sıcak insanda budur:

Bunlarda ordan burdan fotolar işte:

Facebookta gördüğüm o ilginç enstrümanı çalan hamın kızımız. Yer: Park Güell

Park Güell: Meydan

Park Güell Giriş

Barselona'da olduğunu anlıyor insan


Terkedilmiş Bir İşgal Evi (Squad)

Burada sanırım o içki yasağını destekleyen birşey yazıyordu. Meydan kıyısındaki bir evden görüntü.

Ve Squad Önünde Turistik Poz
Parktaki Çeşme - Böyle fotoda olmuyor tabi görmeniz lazım :P

0 Yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...