9 Ağustos 2010 Pazartesi

Zeytinyağı Deneyi

Unutulan ara ara hatırladığım çocukluk anılarımdan biri daha; 1993-94 senesi felan, Antalya'da şehir içindeki tek apartmandan oluşan çakma askeri lojmanda oturuyoruz. 5 katlı apartmanın 4. katındaki evimizin mutfağındayım, anılarımda heryer mavi tonda, güneş ışığı yok, öğleden sonra galiba, tahminim sabahçıymışım ve okuldan hevesle bu deneyi yapmak için eve dönmüşüm.

İlkokul fen bilgisi kitaplarında "Özkütle" konusu altında, yoğunluğu farklı olan sıvılar karışmadan kalabilir gibi bir konunun deneyi sanırsam. Deneyin yapılışını ve resmi hayal meyal hatırlıyorum. Zaten basit, bir çay bardağına suyu koy, sonra zeytin yağını dök ve bekle. Zeytin yağı yukarı, su aşağı...

Hevesle eve geldim ve yaptım, deneye başladığım sırada annem evde yoktu, bitirdiğimde ise gelmişti. (Ne tesadüf) Düzeneğimi gördü ve azarladı. Neden boş yere harcıyorsun zeytin yağını ben sana tavayı yıkarken gösterirdim dedi. :)

Bilim uğruna anne demedim, diyemedim.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...