23 Ağustos 2009 Pazar

The Schakshuca Experience

Couch Surfing Experience nin üzerine acayip gidecek bir post geleyor. The Şakşuka Experience!

Kaç gündür yapayım yapayım diyordum bir türlü fırsat bulamıyordum, kızarkadaşımda bana yemek yapmıyorsun hiç deyince dedim bugün yapayım bunu bakarsın güzel olur :)

Evet şöyle tarif vererek başlayalım, önce bilgisayardan firefoxa girip google'da şakşuka nasıl yapılır diye aratıyoruz karşımıza çıkan sitelerden şöyle bir alıntı yapalım;


Malzemeler:
- 2 adet küçük küp küp doğranmış patlıcan
- 1/2 adet küçük küp küp doğranmış kabak
- 2 adet küçük küp küp doğranmış patates
- 1 adet küçük küp küp doğranmış yeşil biber
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 1 adet ince kıyılmış soğan
- 3 adet kabukları ve çekirdekleri çıkarılmış küçük küp küp doğranmış domates
- 2 diş dövülmüş sarmısak
- 1 çay kaşığı sirke (ben kullanmadım)
- Tuz
- Sıvı yağ (Kızartmak için)

Malzeme kısmını alıntıları modifiye ederek tamamladıktan sonra tarife geçelim:
(Şimdi aynen yaptığım kısmı yazıyorum hatalı kısımlarıda belirteceğim ki bir dahaki sefere böyle hatalara düşmeyeyim. )

Önce patılcanları kabuklarını desenli şekil keserekten iki ren yaptıktan sonra küp küp doğruyoruz, şimdi burada benim bir hatam oldu küp küp deyince kaça kaç küp abicim diye sordum kendi kendime e yıllardır mühendislik okuyorum sonuçta, neyse ben 1 birimlik küpler şeklinde kestim fekat gördümki bu şekil biraz ufak oluyormuş. bir dahakine 2*2 deneyeceğim. Neyse kestiğimiz küpleri ıslatıp tuzladıktan sonra bekletmeye alıyoruz sanırım acısı gitsin deyi. Bknz. Bu Acıyı dindir.

Bu arada biz patatesleri yine küpletip kenara alalım, ben çok patates koyduğumu düşünüyorum yani iki adet fazla gibi geldi. oranlara göre.

Sonraki adımımız kabak ve biber, bunlarıda yine aynı şekil muameleye tabi tuttuktan sonra soğana geçiyoruz, soğanımızı ince ince kıyıyoruz ve kenara alıyoruz sonrasında domatizlerin kabuğunu incesinden alıyoruz ben 4 adet kullandım fakat bazıları çürük çıktığından yarısını atmak zorunda kaldım yani 3 adet kullandım, domatezin azlığı dikkat çekici idi. Soyulmuş, çıplanmış domatesimizi istediğimiz büyüklükte doğruyoruz. Biberde aynı şekilde. Biber sevmememe rağmen bana az geldi bir sonrakinde 2 adet biber doğrayacağım. Kabak ise çok bereketli çıktı baktım fazla olacak yarısını kullandım, yani yarım kabak kullandım.

Doğrama işlemleri bittince zaten yaklaşık yarım saat geçmiş olacağından patlıcanımızı tuzundan arındırıp suyunu süzebiliriz.

Şimdi şu sırayla pişirmeye başlayalım.

Ayçiçek yağında, önce patatesi, sonra patlıcanı, sonra kabağı, sonra da biberi kızartalım. (Bende ayçiçek yağı bir hayli az olması yemeğin oluşumunu olumsuz etkiledi bunu da belirteyim)

Sonra tenceremize 3/2 bardak zeytin yağını boca edip soğanları hafifçe kızartalım, kıvama gelince üstüne doğradığımız domatesleri ilave edelim. (tarifte olmamasına rağmen ben çok az domates salçası da ekledim) Sarımsak ilavesinden sonra biraz karıştırarak pişirelim, sonra kızarttığımız ürünleri artık karıştırabiliriz, bunları ekleyip üstüne makul (ucu açık bir terim :) tuz ekleyip azcık pişirdikten sonra servis edebiliriz.

Benim şakşuka experience im böyle oldu.

Şimdi gelelim yemek eleştirilerine.

- Parçalar fazla küçük olmuş, yani yemek fazla yumuşak idi.
- Tuz oranı gayet başarılı geldi
- Domateslerin pişme oranı makul, fekat miktar ve doğranma boyutu biraz daha fazla olabilirdi.
- Patatesi azaltmak lazım.

İşte böyle.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...