17 Ağustos 2009 Pazartesi

Konsolosluk

Önceki gece metro seyahat ile ankaraya doğru yola çıktım tahminlere göre altı veya altı buçuk saat sürmesi gereken yolculuğum 5 saat 40 dk sürünce, hava henüz aydınlanmadan aştinin içerisinde buluverdim kendimi, sağa sola gidişler, oyalanmalar birazda bekleme bankında uyumalardan sonra altı çeyrek gibi aştiden iki tam ego alarak ayrıldım, rotam kızılaydı, amacım orada kahvaltı yapıp sonra tunalı hilmi garantiye gidip vize harcımı yatırmaktı, kızılaya giderken şöyle bir mallık yaptım itiraf edeyim, kulağımda kulaklık son ses müzik dinliyorum ve telefonumun sesi açık, aştide kısa uyuklama sırasında dalarım korkusundan kurduğum saat benim kulağım tıkalıyken çalmışta çalmış, tahminen metroda, kimsede uyarmadı halbuki :)

Neyse 06:40 gibi kızılaya vardım hiçbiryer açık değil yaklaşık 30 dklik dolaşmadan sonra simit tükkanı bulup oturdum, iki poğaça bir çay içip yine biraz oyalanıp saati 07:30 yaptım. Dolaşırken gördüğüm starbucks'a (ki bu işe bir el atacağım) oturdum, zira hem canım espresso çekiyordu hemde internete girmem lazımdı ikisini bir arada bulunca hayır diyemedim. Oturup duble espressomu aldım ve google maps üzerinden tunalı hilmi caddesini bulup yerini kestirdim, sonra eksik bir iki bilgimide tamamladıktan sonra 08:15 gibi kalktım. Yürüyerek yaklaşık 15 dkde bankayı buldum, 30 dklik beklemeden sonra saygısız, sıra nedir bilmeyen insanları kredi kartımla numara alarak alt ederek bankanın o günkü ilk 3 müşterisinden biri oldum. Harcı yatırdım 60 Euro. Sonra bankaya gelirken önünden geçtiğim belçika konsolosluğunun önündeki sıra bana "acaba fin konsolosluğundada böyle sıra olurmu" korkusu yaşattığından, taksiye binmeyi düşündüm ve bindim. Tam 5TL 30 Kr. tuttu taksi. Konsolosluk önüne geldiğimde saat 09:15 idi. Baktım kimsecikler yok dedim bari bir kafeye gidip oyalanayım, sonra acaba sıra olurmu endişesi ile güvenliğe danıştım o da sizin numaranız 3 diyerek endişelenmememi söyledi. Kader sokağın o güzel atmosferinden caddeye çıkıp kafe aramaya başladım, ama bu mevkide sanırım insanlar pek kafeye takılmıyor. Uzun bir yürüyüşten sonra biryer bulup oturdum, oturduğumda saat buçuk olmuştu zaten bir bardak filtre kahve söyledim, içtim, kalktım saat 09:45. Konsolosluk önüne vardığımda 5 vardı saat 10a. Güvenlik görevlisinin kibarca üzerimi aramasından sonra üçüncü sırada içeri alındım. Ek iki form daha doldurmam istendi, meğersem mülakatmış. İşte terslik burada geldi, formda teyzem hakkında sorular vardı ne zaman gitti, ne vatandaşı, nasıl gitti, evinin büyüklüğü ne kadar vs. Nerden bileyim ben bunları mülakatta olduğumun bile farkında olmayarak bilmiyorum, emin değilim vs gibi cevaplar verdim, teyzem fin vatandaşı dedim, neyse bu iki belge dışında sorun olmadı herşeyi eksiksiz verdim, teşekkür edip çıktım ve teyzemi aradım, meğer fin değil hala tc vatandaşıymış :) geri dönüp bunu düzelttim diğer bilgileride düzelteyim derken, hanımefendi diğer bilgilerin mülakat soruları olduğunu düzeltilemeyeceğini söyledi, içimden bir of çekip çıktım, hızla otogara gelerek, 15 tl ye çakma bir diyarbakır firmasıyla istanbula döndüm, saat 17:07 idi.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...