6 Şubat 2010 Cumartesi

Çernobilden Bir Hikaye

Hatırlamak için 26 Nisanı beklememek gerek herhalde, geçenlerde GİT dergisinin son sayısını okurken Timur Danış'ın bir yazısında şöyle bir alıntı geçiyordu:

... Bu ortamı biraz acılaştırmak pahasına, Svetlana Alexiyeviç'in yazdığı Çernobil'den Sesler:Bir Nükleer Felaketin Sözlü Tarihi kitabından, size birşey okumak istiyorum:
Mozyr yolundan Kalinkoviç'e doğru araba ile ilerliyorduk, bir de ne göreyim? Yolun kenarrında, ışık huzmesinin altında, incecik bir ışık huzmesi, kristal gibi bir şey parıldıyor. Çalıştığımız köyde bundan birbirimize bahsettik. Bütün yapraklarda özellile kiraz ağaçlarında küçük deilkler açıldığını gördük. Aldığımız salatalık ve domateslerin yapraklarının üzerinde de küçük siyah delikler olurdu. Lanet okur onları yerdik.
Gittim. Gitmem gerekmiyordu. Gönüllü oldum. Önceleri oradaki herkes çok ilgiliydi. Ama sonra gözlerinde boşluk gördüm, artık herkes alışmıştı. Madalya peşinde miydim? Çıkar mı sağlamak istiyordum? Saçmalık. Kendim için birşey istemedim. Bir araba, bir daire, başka? Evet, bir daça(1). Bunların hepsine sahiptim. Ama oraya gitmenin erkeksi bir büyü vardı. Erkek gibi, erkekler gidip bu önemli işi yapacaktık. Ya diğerleri? Onlar isterlerse kadınların etekleri altına saklanabilirdi.
Hamile karıları olan, çocuğu doğanlar vardı. Bir tanesinde yanıklar oluştu. Hepimiz kendimize küfrederek geldik.
Eve döndük. Orada giydiğim bütün giysileri çıkarıp çöpe attım. Kasketimi küçük oğluma verdim, onu çok istiyordu. Hep o kasketi giydi. İki yıl sonra ona beyin tümörü teşhisi koydular.
Hikayenin sonunu siz yazabilir misiniz.
Artık konuşmak istemiyorum.


(1) Daça: Yazlık

Çernobilin etkilerini gözlerinizle görmek çok basit Google image search kısmına girip çernobil diye aratıyorsunuz. Rahatsız edici! Buyurun buradan.

Nükleer Enerji kaçınılmaz diyorlar. Güvenli diyorlar.

İnsanoğluna fazla güç vermeyi hep HATA olarak gördüm. En basitinden trafiğe bile baktığınızda bunu görmek mümkün. O yüzden basitadam dedim, o yüzden KaslaGit'in kalpten yanındayım, o yüzden araba değil bisiklet diyorum.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...