8 Ekim 2009 Perşembe

Riga - Letonya

Benim için tamamen ekstra bir şehir oldu riga. Planlarımda buraya gelmek yoktu, simultane gezmenin en güzel yanı bu işte, ne zaman ne olacağı belli olmuyor.

Air Baltic havayolu şiketinin boing 737'si ile rigaya ulaştım, kısa ve rahat bir yolculuk oldu. Rigaya geldiğimde bir süprizle daha karşılaştım, bu ülke de kendi parasını kullanıyordu. Neden euroya geçtiniz o zaman diye söylenerekten, letonya parası (Lati ve Santim) ve ingilizcesi kalmadığı için isveççe riga haritasını aldıktan sonra otobüs durağına geçtim. O saatte şehir merkezine ulaşmaktı amacım bu arada saat 22:30 gibi birşeydi. Otobüse bindikten sonra haritada yerimizi bulmaya çalıştım, neden bilmiyorum kimseye sormadım. Ama tahmin ettiğim gibi otobüs şehir merkezine geldi, daha sonrada eski riga'ya. Kalmayı planladığım hostellerin neredeyse hepsi eski rigadaydı. Not defterimi açıp haritada adresleri buldum ve en yakın olan "Friendly Fun Frank's" hostele yönlendim. Güvenliği oldukça sıkı tutuyorlardı ön kapıdan zile bastığımda diafondan boş yer olup olmadığını sordum ve arka kapıdan gelmemi söylediler. Arka kapıya geçtim ve orada da kameradan konuştuk. Zararsız ve gerçekten turist olduğuma karar kıldıklarında yukarıya giriş için kapıyı açtırmayı başardım :) İkinci kapıyıda geçtikten sonra nihayet bu kale gibi hostelin resepsiyonuna ulaştım. Koşullarda anlaştıktan sonra hoşgeldin mahiyetinde seyahatim sırasında içtiğim en güzel birayı ikram etti güzel resepsiyonist bayan. Letonya birasıymış Zelta. Yarım litrelik şişelerde satılıyor ve oldukça ucuz. Bu sırada kapıda karşılaştığım 3 kişiden biri ile muhabbete daldık daha sonra diğerleri ile tanıştım. Finli 'digital arts' okuyan bu arkadaşlarım ile gerçekten çok eğlenceli bir muhabbet çevirdik. Buraya okul projelerinden birini yapmaya gelmişler. Biz muhabbet ederken resepsiyonist hanımda bizim kayıtlarımızı aldı. Aslında hemen uyumak istiyordum çünkü kopenhag'ta birhayli yorulmuştum ancak arkadaşların ısrarı ile hostelin gece turuna katılmaya karar verdim. Odama yerleşip (oda dediğim 14 kişilik koğuş ki en ucuzu bu 7€ :) tekrar bara indim. Önce açık hava çay bahçesi misali bir yere gittik mekan kapanıyor dediler ve bira satmadılar sonra başka bir yere. Yeraltında ufacık bir mekanda adım atacak yer kalmayacak şekilde dolu bir bara girdik. Klasik istanbul barlarından oldukça farklı bir ortam varıdı. Sanki gizli gizli içiyormuşuz gibiydik. Heran polis basabilir bizi de sınırdışı edebilirler hissiyatına kapıldım bir an :) Burada biraz takılıp sonra dolaşmaya çıktık belki daha uygun bir yer buluruz deyi. Yolda bizim laleli yöresinin ortam satan abileri gibi bir genç yanaştı yanımıza zira adeta yolunacak kaz, soyulacak turist havasındaydık. Yinede istanbul tecrübelerimden yararlanarak :P arkadaşı savdık. (daha sonra öğrendiğime göre burada underground diskolar varmış buralara girebilmek için bu tarz elemanlar turist arkadaşlara davetiye dağıtırlarmış, ama bu tarz mekanlar biraz tehlikeliymiş düzgün olsa elaltından dağıtmazlar zaten) Eğlenceli bir şehir turundan sonra tekrar aynı mekana girdik. Birer bira daha attıktan sonra hostele döndük. Hostelde muhabbet ederken resepsiyonist ablanın yahu senin yarın uçağın yokmu yatsana demesiyle saate baktım saat sabah 5'e geliyordu arkadaşlarıma veda edip yatağıma geçtim. Ertesi gün gündüz gözüyle riga'yı gezdim. Gördüklerim arasında en ilginç gelen 'englishrussia.com' sitesinde daha önce gördüğüm köprüye kilit asma olayıydı. Yeni evli çiftler evlendiklerinde köprüye gelir ve asma kilit takarlarmış, parkta ufak bir köprü demirleri üzerinde yüzlerce asma kilit vardı. Bir de eski bir sovyet ülkesi olmasına rağmen hiçbiryerde Orak-Çekiç vya kızıl yıldız gibi şeyler görmedim. Gürcistanın aksine. Ve saat 18:00'deki uçağıma binmek üzere hava alanına geçtim.

Air Baltic'in ilginç ufacık uçağı ile 1 saatlik yolculuk sonunda tekrar tanıdık topraklara döndüm. Artık helsinki'deydim. Burada 2-3 gün kaldıktan sonra tekrar daha da tanıdık topraklara döndüm. Türkiye'ye.

Riga'da kaldığım hosteli bu ülkeye giden herkese ısrarla tavsiye ederim. Çalışanlar, Temizlik, Güvenlik, Rahatlık, Fiyatlar konusunda kesinlikler 10 numara.

Not: Gezi yazılarım bitti. Umarım daha çok gezerbilir daha çok yazabilirim. Buraya kadar okuduysanız teşekkürler.